Yoga Friends
Zajęcia

Opis zajęć

Joga wg Iyengara

POZIOM 0 - przeznaczony dla osób rozpoczynających przygodę z jogą.  Tu poznasz podstawowe pozycje jogi. Nauczyciel pomoże Ci zrozumieć właściwe ustawienie ciała oraz najważniejsze elementy pracy w pozycjach (asanach). Na każdej lekcji poznasz coś nowego i poczujesz pierwsze pozytywne efekty praktyki jogi, postęp w budowaniu siły i elastyczności ciała. Doświadczysz czym jest aktywność w jodze i głęboki, odnawiający relaks.

POZIOM 1 - po poznaniu podstaw na poziomie 0 będziesz w bardziej zaawansowany sposób kontynuować podstawowe asany, poznasz też nowe, bardziej zaawansowane formy z poziomu średniego. Opanujesz pozycje odwrócone i wygięcia do tyłu. Pod opieką nauczyciela, bezpiecznie i efektywnie rozwiniesz swoją praktykę, odczujesz korzystne efekty dla ciała, wyraźną poprawę kondycji, spokój umysłu i pełniejszy, swobodniejszy oddech.

POZIOM 2 - na tym poziomie praktyka jest głębsza, asany bardziej zaawansowane. Poziom ten jest dla osób z co najmniej 2 letnią praktyką, szukających rozwoju na wyższym poziomie.

POZIOM 0,1zajęcia przeznaczone dla osób z poziomu 0 i 1.

POZIOM 1,2  - zajęcia przeznaczone dla osób z poziomu 1 i 2.

JOGA DLA KOBIET W CIĄŻY Kobieta, która troszczy się o swoje zdrowie, zostanie nagrodzona zdrową ciążą i zdrowym dzieckiem.

Podczas ciąży dobre samopoczucie fizyczne i umysłowe jest szalenie istotne, wszystko co robi matka robi z nią dziecko. Każda pozycja ciała, każdy stan psychiczny jest odczuwany przez płód. Zachęcamy do aktywności fizycznej, którą jest praktyka jogi BKS Iyengara. Dla pań w ciąży oznacza to zadbanie o sylwetkę, przygotowanie do porodu. Oznacza przede wszystkim ulgę w prawie wszystkich dolegliwościach wiążących się ze zmianami hormonalnymi oraz wzrostem dziecka w łonie matki.

Praktykę można rozpocząć od II trymestru ciąży. 

Ashtanga Yoga

Ashtanga Mysore - zajęcia odbywają się według tradycyjnej metody nauczania Ashtanga Vinyasa Yogi zakładającej indywidualne podejście do ucznia. Każdy uczeń praktykuje indywidualnie do momentu, który jest właściwy dla jego doświadczenia, możliwości i wytrzymałości. Nauczyciel przekazuje swoją wiedzę każdemu uczniowi dodając mu pojedyncze pozycje z sekwencji w miarę jak poprawia się jego doświadczenie, wytrzymałość i elastyczność. Asysta nauczyciela i ręczne korekty pozwalają uczniom głębiej doświadczyć pozycji. Gdy uczeń zgłasza jakiś problem, otrzymuje warianty pozycji odpowiednie dla siebie. Styl Mysore pozwala praktykującym płynąć w rytmie własnego oddechu a na zajęciach na sali panuje cisza pozwalająca w pełni skoncentrować się na sobie. Nazwa zajęć pochodzi od miasta Mysore w Indiach, gdzie uczył Sri K. Pattabhi Jois. Zajęcia dla wszystkich - niezależnie od poziomu zaawansowania uczniowie praktykują wspólnie.

Ashtanga I Seria prwadzona- to zajęcia prowadzone przez nauczyciela, który zapowiada kolejne pozycję z Serii oraz rozlicza vinyasy czyli połączenie ruchu i oddechu. Nauczyciel nadaję rytm praktyki który jest równy dla wszystkich na sali. Na tych zajęciach możesz poznać wszystkie pozycje oraz przejścia między pozycjami z I Serii Ashtanga Vinyasa Yogi, poddać się rytmowi i doświadczając obecności w oddechu. Nauczyciel podaje ustne wskazówki do wykonania pozycji oraz daje ręczne korekty pozwalające pogłębić pozycje. Zajęcia dla osób znających pozycję I serii.

 

Yoga Powięziowa

Praktyka skoncentrowana na odczuwaniu, wzmacnianiu zdolności odczuwania, rozumienia tego, co czujemy i podążania za wskazówkami płynącymi z ciała. Ukierunkowana na bezwysiłkowe bycie w ciele i rozwijanie uważności. 
Na zajęciach będziemy powracać do naturalnych ruchów oraz poszukiwać nowych rozwiązań ruchowych dla wyzbycia się ograniczających nas schematów. Ta praktyka może być zupełnie niezależną praktyką, ale jest też doskonałym uzupełnieniem innych metod jogi. 

Powięź to sieć okalająca całe ciało, jest nieprzerwaną, trójwymiarową siecią tkanek, która rozciąga się od stóp do głowy, od przodu do tyłu, od zewnątrz do wewnątrz. Jest zarazem osnową i wsparciem dla mięśni, organów i kości. Wpływa na ksztalt i funkcje ciała. Silnie unerwiona stanowi nieprzerwany system, który przenika całe ciało. Badacze twierdzą, że informacje podróżują powięzią z prędkością światła i że jest ona miejscem przepływu świadomości.

 

Yoga Integralna

Swami Sivananda,  który był lekarzem i filozofem powiedział, że joga powinna być ustalona w kategoriach naukowych i że ludzie powinni rozumieć zarówno aspekty praktyczne, jak i filozoficzne. Następnie  Swami Satyananda rozwinął i kontynuował ideę swojego guru. Był jednym z pierwszych, współczesnych przedstawicieli jogi, który odkrył i nauczał efektów i korzyści jogi w zarządzaniu brakiem równowagi fizycznej, psychicznej i duchowej. To zastosowanie jogi nazywa się yogą Integralną lub yogą Satyanandy. Głównym zadaniem tej yogi jest przebudzeniem zdolności głowy, serca i rąk. Głowa reprezentuje inteligencję, mądrość, wiedzę, zrozumienie, świadomość i obserwację. Serce reprezentuje uczucia i emocje a ręce reprezentują zdolność do działania, wykonywania i tworzenia. Możliwość zarządzania tymi trzema współpracującymi ze sobą elementami naszego życia, da możliwość człowiekowi w XXI wieku, stania się pełnym i kompletnym. 

Dla kontroli i opanowania ciała, umysłu i rozwoju duchowego Yoga integralna przejawia  całość członów i technik jogi jak: hatha jogę, raja yogę, bhakti yogę, kundalinii i tantrę oraz mantry. Aby doświadczyć równowagi i harmonii na tych trzech planach, zajęciach składają się z praktyki asan,  technik oddechowych, świadomego relaksu lub yogi świadomego śnienia- yoga nidra, technik koncentracji i medytacji i są ułożone postępująco po sobie. 

Poziom 0 – dla osób które rozpoczynają praktykę jogi, lub chcą poznać szersze spectrum jogicznych technik i odmienne od zachodniego spojrzenie na jogę, które do końca XX wieku koncentrowało się głównie na praktyce asan- postaw ciała (zalecany kurs wstęp do Yogi Integralnej).

Poziom 1 – dla osób które ukończyły kurs wstęp do Yogi Integralnej.

 

Tam gdzie kończy się Śavasana zaczyna się Yoga Nidra... YN jest starożytną tantryczna praktyką sięgającą głęboko do podświadomości i usuwającą z niej stare schematy oraz traumatyczne zapisy z ciała fizycznego. Regularna praktyka leczy na poziomie psycho-somatycznym i jest skutecznym antidotum na stres. Osobom mającym problemy z zasypianiem przywraca fazę głębokiego snu Podczas YN pracuje się z własną SANKALPĄ (pozytywne postanowienie), dotyczącą nas samych, która ma przynieść pozytywne zmiany w naszym codziennym życiu. 

Podczas sesji leży się w pozycji relaksacyjnej i podąża za instrukcjami prowadzącego. 

Restorative Yoga (Joga Regeneracyjna)

Pierwsze tego rodzaju zajęcia jogi w Poznaniu tylko w Yoga Friends.

Restorative Yoga jest mocno osadzona w tradycji nauczania B.K.S.Iyengara, ktora łączy w sobie starozytna wiedzę i osiągnięcia współczesnej nauki ( medycyny, fizjoterapi i psychologi). Antidotum na stres jest relaks. Relaks oznacza głęboki odpoczynek. Pozycje jogi regeneracyjnej pomagają usunąć efekty chronicznego stresu poprzez aktywna regenerację. Na zajęciach z jogi regeneracyjnej wykorzystywane są podobne pomoce jak na zajęciach jogi Iyengara, które podpieraja nasze ciało tak, by umożliwić mu całkowita regenerację i relaks. Starannie ułożone sekwencje asan relaksacyjnych poruszają kręgosłup we wszystkich kierunkach ( skłony do przodu, skrety, wygiecia w tył, pozycje odwrocone) a to równocześnie stymuluje i rozluznia nasze organy wewnętrzne. Stosowanie tej metody korzystnie wpływa również na jakość naszego snu.   Zajęcia trwają 2h.

Discover Yoga (Odkryj Yogę) - to Twoje pierwsze spotkanie z jogą, poznasz i wykonasz pierwsze pozycje jogi – asany. Odkryjesz, że prowadzona u nas joga jest właściwa dla każdego bez względu na wiek, kondycję i elastyczność i że jest w stanie  poprawić wszystkie  te parametry oprócz … wieku (ale tylko metrykalnego!). Nauczyciel jogi w przyjazny sposób wprowadzi Cię w asany oraz zapewni odprężający relaks. Warsztaty przeznaczone są nie tylko dla początkujących, ale dla wszystkich, którzy po przerwie chcieliby wrócić do praktyki i poczuć się pewniej.

Zajęcia DISCOVER YOGA odbywają się w każdą drugą niedzielę miesiąca – SĄ ZA DARMO!